Warzone 2100 – wersja 4.0.0-beta1 gotowa do testów

Całkiem niedawno ukazała się pierwsza beta wersji 4.0.0 flagowej otwartoźródłowej strategii 3D czasu rzeczywistego – Warzone 2100.

Jak należy się spodziewać po nowej numeracji, nowa wersja wprowadza całkiem sporo zmian. A po kilku dniach testów, okazuje się również niezwykle wciągająca 🙂

Poza dotychczas dostępnych OpenGL 3.0+ oraz OpenGL 2.1, gra od teraz otrzymała wsparcie dla takich technologii jak Vulkan 1.0+, OpenGL ES 3.0 / 2.0, DirectX ( z pomocą libANGLE, OpenGL ES -> DirectX), Metal (MoltenVK, Vulkan -> Metal). Nowe opcje obsługi graficznej można zobaczyć i ustawić w menu ustawień obrazu.

Dodatkowo gra zyskała lepszej jakości tekstury, nowe frakcje dla gry wieloosobowej i potyczek, nowy menedżer muzyki, wsparcie dla losowych i generowanych map (w tym dwie wbudowane, które to wprowadzają – 6p-Entropy i 10p-Waterloop).

Sporo usprawnień otrzymał nie tylko interfejs graficzny, np. przewijany chatroom, ale również i boty AI (Bonecrusher, Cobra), które według twórców są teraz inteligentniejsze. Oprócz tego setki poprawek oraz usprawnień, z którymi możemy się zapoznać w changelogu (ponad 940 commitów od poprzedniego wydania).

Gra poza Linuksem, jest dostępna również dla środowisk Windows (od tej wersji również 64-bit) oraz macOS.

Warzone 2100 była pierwotnie rozwijana przez firmę Pumpkin Studios i wydana w 1999 roku Eidos Interactive dla platform Windows i Sony PlayStation. W styczniu 2000 roku Pumpkin Studios zakończyło rozwój gry. W 2004 roku na skutek petycji fanów, został upubliczniony kod źródłowy gry na wolnej licencji. Od tego momentu dalszym rozwojem gry zajmuje się społeczność skupiona w grupie pod nazwą “Warzone 2100 Project.

Strona projektu: https://wz2100.net/
Download 4.0.0-beta1: Sourceforge, Github

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni post
FREE_Desktop 2021

Free-Desktop 2021 – subiektywny opis

Następny post

Multiplekser terminala – tmux

Powiązane posty
Steve Ballmer

Półżartem – czarny dzień dla Linuksa? Steve Ballmer odchodzi!

W ostatni piątek Steve Ballmer poinformował o swoim przejściu na emeryturę. Piastujący od 2000 roku stanowisko szefa Microsoftu charyzmatyczny Ballmer przekornie nazywany był często przyjacielem Linuksa. Negatywne kampanie marketingowe oraz nieudane wydanie systemu Windows Vista przyczyniły się wbrew zamierzeniom do większej popularności Linuksa. Ostatnie kontrowersje wokół intefejsu Metro w Windows 8 oraz usłudze SmartScreen - zbierającej informacje o każdej aplikacji instalowanej w systemie i wysyłającej je do firmy Microsoft, zdaniem wielu osób znów mogą przyczynić się do wzrostu zainteresowania systemami Linux i Mac OS.

Co ciekawe po ogłoszeniu rezygnacji Ballmera ze stanowiska akcje Microsoftu na giełdzie momentalnie wzrosły - czyżby to był "czarny dzień" dla Linuksa? :)

Więcej...

Narodowe Archiwum Cyfrowe zwiększa dostępność usług w oparciu o wdrożony przez Linux Polska klaster geograficzny EDB Postgres

Narodowe Archiwum Cyfrowe wdrożyło innowacyjny klaster geograficzny Postgres pomiędzy dwoma oddalonymi lokalizacjami. Twórcą koncepcji i dostawcą rozwiązania jest Linux Polska - lider technologii open source w regionie CEE. Klaster zapewnia pracę bez przestojów i lepsze wykorzystanie mocy obliczeniowej serwerów, na których działa Archiwum Dokumentów Elektronicznych, co znacznie poprawia dostępność i jakość usług publicznych świadczonych przez NAC.

Więcej...