Warzone 2100 – wersja 4.0.0-beta1 gotowa do testów

Całkiem niedawno ukazała się pierwsza beta wersji 4.0.0 flagowej otwartoźródłowej strategii 3D czasu rzeczywistego – Warzone 2100.

Jak należy się spodziewać po nowej numeracji, nowa wersja wprowadza całkiem sporo zmian. A po kilku dniach testów, okazuje się również niezwykle wciągająca 🙂

Poza dotychczas dostępnych OpenGL 3.0+ oraz OpenGL 2.1, gra od teraz otrzymała wsparcie dla takich technologii jak Vulkan 1.0+, OpenGL ES 3.0 / 2.0, DirectX ( z pomocą libANGLE, OpenGL ES -> DirectX), Metal (MoltenVK, Vulkan -> Metal). Nowe opcje obsługi graficznej można zobaczyć i ustawić w menu ustawień obrazu.

Dodatkowo gra zyskała lepszej jakości tekstury, nowe frakcje dla gry wieloosobowej i potyczek, nowy menedżer muzyki, wsparcie dla losowych i generowanych map (w tym dwie wbudowane, które to wprowadzają – 6p-Entropy i 10p-Waterloop).

Sporo usprawnień otrzymał nie tylko interfejs graficzny, np. przewijany chatroom, ale również i boty AI (Bonecrusher, Cobra), które według twórców są teraz inteligentniejsze. Oprócz tego setki poprawek oraz usprawnień, z którymi możemy się zapoznać w changelogu (ponad 940 commitów od poprzedniego wydania).

Gra poza Linuksem, jest dostępna również dla środowisk Windows (od tej wersji również 64-bit) oraz macOS.

Warzone 2100 była pierwotnie rozwijana przez firmę Pumpkin Studios i wydana w 1999 roku Eidos Interactive dla platform Windows i Sony PlayStation. W styczniu 2000 roku Pumpkin Studios zakończyło rozwój gry. W 2004 roku na skutek petycji fanów, został upubliczniony kod źródłowy gry na wolnej licencji. Od tego momentu dalszym rozwojem gry zajmuje się społeczność skupiona w grupie pod nazwą “Warzone 2100 Project.

Strona projektu: https://wz2100.net/
Download 4.0.0-beta1: Sourceforge, Github

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni post
FREE_Desktop 2021

Free-Desktop 2021 – subiektywny opis

Następny post

Multiplekser terminala – tmux

Powiązane posty