Steam Audio SDK jest teraz Open Source

Steam Audio SDK

Najnowsza wersja Steam Audio udostępnia pełny kod źródłowy Steam Audio SDK jako otwarte oprogramowanie.

Valve chce dostarczyć deweloperom większej kontroli, co przekłada się na lepsze doświadczenia użytkowników i potencjalne wkłady społeczności programistycznej korzystającej z tej technologii.

Skąd ten pomysł?

To ogłoszenie wynika z cennego feedbacku społeczności dotyczącego wtyczek Unity, Unreal i FMOD Studio dostępnych jako otwarte oprogramowanie. Celem jest przeniesienie tych korzyści na główne SDK. Umożliwi to dostosowanie go do indywidualnych potrzeb deweloperów i dostarczanie lepszych doświadczeń dla wszystkich korzystających z technologii Steam Audio. Jednocześnie praca nad Steam Audio będzie kontynuowana, wprowadzając poprawki błędów i nowe funkcje.

Co to oznacza dla programistów?

Udostępnienie pełnego SDK jako otwartego oprogramowania eliminuje przeszkody dla deweloperów, umożliwiając im dostosowanie technologii do swoich potrzeb, np. przeniesienie na platformę konsolową. Cały kod źródłowy Steam Audio, w tym SDK i wtyczki, jest teraz dostępny na licencji Apache 2.0. Umożliwia to korzystanie, modyfikowanie i rozpowszechnianie go bez konieczności dostarczania kodu źródłowego.

Żródła: oficjalny artykuł Valve

Poprzedni post
Miracle-WM

Miracle-WM – kompozytor Wayland oparty na Mir

Następny post
LUGCamp2024

Zaproszenie na LUG-Camp 2024

Powiązane posty